Vereenigingsconcert: Symfonische klanken en vorstelijke stemmen

Op zondag 17 december om 15.00 uur geeft Harmonie Koningin Wilhelmina uit Wamel samen met Sophia’s Veereniging uit Loon op Zand en het Bachkoor uit Nijmegen een bijzonder concert in Concertgebouw de Vereeniging te Nijmegen. Onder de titel ‘Symfonische klanken en vorstelijke stemmen’ zullen zij u een muzikale middag bezorgen.

De middag wordt geopend met een inleiding in de Annazaal. Vanaf 14.00 uur geeft Margriet Kalkers, klarinettiste bij HKW, een inleiding op de werken die gespeeld gaan worden. Deze inleiding is vrij toegankelijk en geeft u wellicht nóg meer luisterplezier tijdens het concert.

HKW speelt voor u deze middag de volgende werken:

• Earl of Oxford March – Byrd
  • Atmospheres – John Golland
  • Asgard – Barberán

Sophia’s Veereniging speelt met medewerking van het Bachkoor Nijmegen en studenten van Fontys Muziektheater klassiek onder andere de volgende werken:

• Prelude – Richard Wagner
  • Carmen – Georges Bizet
    • L’amour est un oiseau rebelle
    • Vivat! Vivat le Toréro
    • Votre toast… je peux vous le render
  • Cavalleria Rusticana – Pietro Mascagni
    • Coro d’introduzione
  • La Bohème – Giacomo Puccini
    • Si, mi caimano Mimi
    • Oh Suave Fanciulla
    • In un coupe? …Oh mimi, tu più non torni
  • La Bohėme suite – Giacomo Puccini

Bekijk hier de foto’s van dit concert – door Jan Guikers Fotografie.

Kaarten voor deze middag kunt u bestellen bij de leden of door een mail te sturen naar: anouk_van_rossum@hotmail.com

Vereenigingsconcert HKW 17 december