Ook Rick Kostelijk verlegt zijn grenzen

Rick Kostelijk soleert bij HKW

Tijdens het concert ‘Grenzen verleggen’ op 11 december zal HKW optreden met een bijzondere solist.

Het werk Chaos Theory van de Amerikaanse componist James Bonney is een werk voor electrisch gitaar en harmonieorkest. Als solist zal deze middag gitarist Rick Kostelijk optreden.

Rick Kostelijk
Kostelijk begint op zijn 11e met gitaarspelen. Al snel vindt hij zijn inspiratie in voorbeelden als Mark Knopfler, Jan Akkerman, Gary Moore, Joe Satrianii en Andrés Segovia. Voornamelijk op gehoor maakt hij zich het gitaarspelen eigen.

Via de muziek van Jan Akkerman wordt zijn liefde voor improvisatie vergroot en Rick beluistert dan ook alle grote jazz-solisten.

Later studeert hij aan het Amsterdams Conservatorium en daarna het Utrechts conservatorium bij o.m. Eef Albers. In 2005 studeert hij cum laude af aan het Utrechts Conservatorium. Na zijn afstuderen volgt hij lessen bij Bert van den Brink, Sebastiaan Cornelissen en Martijn van Iterson. Tevens volgt hij klassiek gitaarles bij Annette Kruisbrink en zangles. Dit alles om zich te kunnen blijven ontwikkelen.

Naast optredens met diverse bands en het ontwikkelen van een eigen sound staat Rick ook open voor bijzondere samenwerkingen. Het soleren in Chaos Theory met HKW is er daar een van. Laat u op 11 december verrassen door dit bijzondere werk en de melodieuze klanken van de elektrische gitaar.

Lees hier meer over het concert…

Foto: Paul Brouns Fotografie