HKW – BCN!

_DSC8026

In het Hemelvaartsweekend van 2016 is HKW op concertreis naar Barcelona geweest. Op mooie locaties goede muziek maken èn als groep een reis beleven die laat zien dat samenspel en sociale interactie in elkaars verlengde liggen. Dat was waar het om te doen was.

De muzikale invulling kreeg een bijzonder tintje door samenwerking met een vooraanstaand kamerkoor uit Barcelona, ARSinNOVA, en een van oorsprong Nederlandse fluitiste die werkzaam is in Barcelona, Mirjam Plas. Het waren volle dagen, gevuld met repetities, twee optredens op prachtige locaties, en veel sightseeing (de Sagrada Familía, Camp Nou, Palau de la Música of Parc Guell konden bezocht worden). Maar ook ruim tijd voor alle orkestleden en de meegereisde aanhang om elkaar buiten de muziek eens goed te spreken, op mooie terrassen, in heerlijke restaurants en ook in de bar van het ontzettend leuke en hippe hostel The Generator waar wij verbleven. Ook het samen dansen van de Sardana, een typisch Catalaanse dans met bijbehorende muziek, bleek een prachtige collectieve beleving. Vliegtuigen vlogen op tijd, een vrachtwagentje met instrumenten scheurde soepel heen en weer tussen Wamel en Barcelona, onze muzikale partners waren geweldig, de sfeer in de club was om door een ringetje te halen. Kortom, een reis die een prominente plek zal innemen in het collectieve geheugen van onze vereniging.